Friday, May 30, 2008

Any seal, or token of the earl's authority?

Tone utfordret meg så da må jeg jo ta den:D

"pick up the nearest book-open on page 123-find the fifth sentence-post the next three sentences......-tag five people,and acknowledge who tagged you"

Den nærmeste boken er den jeg leser nå, "The Pillars of the Earth" skrevet av Ken Follet. Ifølge coveret er det en classic masterpiece..hehe. Jeg har lest den før, for mange år siden, men den er veldig bra! Veldig tykk, over 1000 sider, men det er bra, jeg liker bøker som varer en stund:) Handlingen er lagt til England på 1100-tallet, og hovedpersonene er bl.a. en munk, en biskop, en byggmester, en lord osv. Handlingen er sentrert rundt byggingen av en ny katadral, men det skjer masse personlig drama + at det er borgerkrig. Det er en ganske voldelig bok, deler av den er nesten ekkelt å lese, men den er også veldig spennende og trist.

Philip began to perspire slightly. "I gathered he was well known, by the people he was going to see, as an authorised representative of the earl."
"What was his name?"
"Francis," Philip said stupidly, and wanted to bite his tongue.

Jeg tagger:
Pingpong
Lisa
Renéeya

;)

Legger også ut en LO jeg laget til en BOM-utfordring om å scrappe favorittmaten min.. :D



Og helt tilslutt, om du ikke har sett den ennå, se på denne videoen. Helt sykt hvordan han beveger seg! (Litt lang introgreie men "dansingen" begynner etterhvert):

2 comments:

  1. Den boka har jeg faktisk tenkt å lese. Den har vært en bok i den der "bok-klubben" til Oprah. Ikke at jeg ser på det så ofte, men den dama har anbefalt noen flotte bøker i alle fall.

    Håper du får en flott helg.

    Heidi

    ReplyDelete

Jeg blir superglad for kommentarer, takk takk!:)